سرور مجازی

مزایای به‌کارگیری سرور ایران

استفاده از سرور مجازی مهم‌ترین گامی است که برای گسترش کسب‌و‌کار خود برمی داریم. این نوع سرور قابلیت‌های متعددی را در اختیار ما قرار می‌دهد و از داده‌ها به‌خوبی محافظت می‌کند. با این وجود استفاده از سرور ایران این روزها به گوش می‌رسد. اما اصلاً چرا باید از سرور ایران استفاده کنیم؟

انواع سرورهای ایران شامل سرورهایی می‌شوند که دیتا سنتر آنها در داخل کشور قرار دارد و بدیهی است که از اینترنت ایران استفاده می‌کنند. استفاده از این سرورها برای چه افراد یا چه کسب‌و‌کارهایی مناسب است؟ مزایای به‌کارگیری این نوع سرور چیست؟

اگر در رابطه با سرورهای ایران و کارایی و عملکرد آنها کنجکاو هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا به سرور ایران نیاز داریم؟

سرور ایران

سوال اصلی که ممکن است ذهن هر یک از ما را به خود مشغول کند، این است که چرا باید سرور ایران را انتخاب کنیم. افزایش ترافیک و بازدید از سایت نیاز به استفاده از یک سرور پرقدرت را بیشتر می‌کند.

در صورتی که مدیریت سایت‌هایی را برعهده دارید که مخاطبان این سایت‌ها تنها به مخاطبان ایرانی محدود می‌شود، استفاده از انواع سرورهای ایرانی ایده‌آل خواهد بود. این سرورها به‌دلیل قیمت نسبتاً پایین و به‌صرفه با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

اگر تصور می‌کنید سخت افزارهای مورداستفاده در این نوع سرور، ضعیف هستید، سخت در اشتباه هستید. چراکه در بسیاری از سرورهای ایران سخت افزارهای پرقدرت به کار گرفته می‌شوند.

در نهایت باید به قدرت سئوی این سرور اشاره کرد؛ جالب است بدانید که همخوانی میان سایت و IP کاربر، رتبه سایت شما را در گوگل بهتر می‌کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین اهدافی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به دنبال آن هستند.

مزایای استفاده از سرور ایران چیست؟

پیش از هر گونه تصمیم‌گیری برای انتخاب از میان سرور ایران و خارجی بهتر است که با مزایای به‌کارگیری انواع سرورهای ایرانی آشنا شوید. به این ترتیب با دید بهتر، تصمیم گیری عاقلانه‌ای خواهید داشت.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از انواع سرورهای ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سرعت دستیابی به داده‌ها

موقعیت مکانی سرور و کاربر نقش غیرقابل انکاری در سرعت دسترسی به اطلاعات دارد. دیتا سنتر سرورهای ایران در داخل کشور قرار دارد. به همین خاطر اگر بیشتر با کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند، سرو کار دارید، انتخاب سرور ایران گزینه‌ای ایده‌آل است.

همچنین این امکان وجود دارد که دسترسی به سرور خارجی به‌دلیل قطع اینترنت در داخل کشور با مشکل مواجه شود. اما استفاده از سرور ایران جای هیچ نگرانی را باقی نگذاشته است.

هزینه مقرون‌به‌صرفه سرور ایران

جالب است بدانید که قیمت سرورهای خارجی به‌دلیل استفاده از سخت افزارهای پیشرفته‌تر بالاتر بوده و حتی با نوسانات ارز تغییر می‌کند. با این حال سرورهای ایران با قیمت مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و در حال حاضر از نظر به‌کارگیری سیستم‌های سخت افزای پیشرفته با سرورهای خارجی قابل مقایسه هستند.

بنابراین اگر تازه شروع به راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود کرده‌اید یا بودجه محدودی در اختیار دارید، سرور ایران گزینه معقولانه‌تری برای شما خواهد بود.

دسترسی به اینترنت قدرتمند

سازگاری این نوع سرور با اینترنت داخلی کشور سبب می‌شود که هنگام استفاده از آن با مشکل ضعیف بودن اینترنت مواجه نشوید. دلیل این موضوع را نیز باید دایر شدن این سرورها در داخل کشور خودمان دانست.

امکان دسترسی به سرور در هر ساعت از شبانه روز

از جمله مزایای غیرقابل انکار در خصوص سرور ایران، عدم نیاز به نگرانی درباره قطعی آنهاست. اتصال به این سرورها همیشگی است و و زمان Uptime سرورهای ایران بالا به نظر می‌رسد.

به این ترتیب به‌ندرت با قطعی سایت خود مواجه خواهید شد و قطع شدن اتصال معمولاً اتفاق نمی‌افتد.

به‌کارگیری دیتاسنتر مناسب

همان‌طور که بیان شد، دیتا سنترهای سرور ایران در داخل کشور قرار دارند. خوب است بدانید که این دیتا سنترها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و این موضوع به نفع کابران است. افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها از جمله مزایای استفاده سرور ایران به حساب می‌آید.

امنیت بالای سرور ایران

امنیت و عدم امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه یکی از مهمترین دغدغه‌های سایت‌های دولتی و شرکتی است. از این رو استفاده از خدمات سرور ایران برای افراد یا کسب و کارهایی که تمایل ندارند، اطلاعات مهم آنها به خارج از کشور نفوذ پیدا کند، گزینه‌ای ایده‌آل است.

به این ترتیب اگر پای منافع ملی و شرکتی در میان باشد، استفاده از سرورهای ایرانی به خاطر امنیت بالایی که دارند مناسب‌تر است.

عدم رویارویی با قوانین و مقررات کشورهای دیگر

سرور ایران

استفاده از سرورهای خارجی، افراد و کسب‌و‌کارها را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. قوانین امنیتی و کپی رایت در اثر استفاده از سرورهای خارجی شما را به دردسرهایی می‌اندازد که هیچکس دوست ندارد با آنها مواجه شود. به کمک سرور ایران، به‌ندرت با این قوانین امنیتی مواجه خواهید شد.

از طرفی خوب است بدانید که دسترسی به سرورهای ایران در خارج از کشور نیز امکان پذیر است. به این ترتیب جای نگرانی در رابطه با دسترسی باقی نمی‌ماند.

آیا سرور ایران مناسب شما یا کسب‌و‌کارتان است؟

انتخاب از میان سرور ایران و خارجی به اولویت‌ها و اهداف شما و کسب‌و‌کارتان بستگی دارد. هر یک از این سرورها قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سرور ایران با تامین امنیت، برخورداری از پهنای باند مناسب، سرعت بالای دسترسی به داده‌ها و اتصال همیشگی از جمله مهمترین قابلیت‌هایی است که این سرور در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این وجود نمی‌توان قدرت، سرعت و قابلیت‌های گسترده سرورهای خارجی را نادیده گرفت. به همین خاطر تصمیم گیری نهایی برعهده شما قرار دارد. کدام یک از این نوع سرورها قابلیت برطرف کردن نیازهای شما را دارد؟

نتیجه گیری

وقتی صحبت از استفاده از سرورهای ایرانی می‌شود، بسیاری از افراد نگران شده و از انتخاب آن امتناع می‌کنند. با این حال این نوع سرور، قابلیت‌های متنوعی دارد و به خوبی پاسخگوی نیازهای بسیاری از کسب‌و‌کارهاست.

در کنار تمام مزایایی که برای این نوع سرور مطرح شد، نمی‌توان از هزینه مقرون‌به‌صرفه آن چشم پوشی کرد. اگر به دنبال کسب رضایت کاربران ایرانی هستید، انتخاب این سرور را در اولویت قرار دهید. چرا که سرعت بالای لود شدن سایت و دسترسی به داده ها نظر هر کاربری را جلب می‌کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا