سرور

سرور مناسب برای هاست دانلود

هاست دانلود یکی از پرکاربردترین انواع هاست‌ها برای کسب و کارهای مختلف است. همان‌طور که می‌دانید این هاست‌ها برای دانلود یا آپلود فایل‌هایی مانند ویدئو، عکس و… کاربرد دارند. اما سرور مناسب برای هاست دانلود چه ویژگی‌هایی دارد؟ اصلاً ضرورت استفاده از این هاست‌ها چیست؟

بسیاری سایت‌ها مانند سایت‌های فروشگاهی، سایت‌های دانلود فیلم، آهنگ یا نرم‌افزار نیاز به بستری برای آپلود فایل‌های خود دارند. به همین خاطر است که پیش از هرگونه تصمیم‌گیری باید با ویژگی‌های هاست دانلود آشنا شویم.

آشنایی با سرور مناسب برای هاست دانلود

پیش از پرداختن به خصوصیات هاست دانلود مناسب، باید بدانیم که هاست دانلود چیست و چه کاربردهایی دارد. چه ضرورتی برای استفاده از هاست سرور وجود دارد؟

سرور مناسب برای هاست دانلود

امکان مدیریت ساده‌تر نسبت به سایر گزینه‌ها

اگرچه استفاده از سرور مجازی یا اختصاصی نیز گزینه‌های مناسبی برای مدیریت وب‌سایت‌ها به حساب می‌آیند، اما باید بدانید که استفاده از این بسترها نیازمند تخصص بالایی است. سرور اختصاصی امکانات و قابلیت‌های بهتری نسبت به هاست دانلود دارد، با این حال کار کردن در این بستر نیاز به تجربه و مهارت دارد.

در مقابل هاست دانلود گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد تازه‌کار است که به راحتی امکان کار با آن را خواهند داشت. به این ترتیب مدیریت هاست دانلود نسبت به سرور مجازی یا اختصاصی ساده‌تر است.

کاهش هزینه‌ها

محدودیت بودجه به‌خصوص در کسب و کارهای نوپا دغدغه مهمی است. چنانچه کسب و کار شما نیز با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند، بهترین گزینه پیش رو استفاده از هاست دانلود به‌جای میزبانی وب است. به کمک این هاست امکان بارگذاری یا دانلود فایل‌هایی با حجم بالا را خواهید داشت و در عین حال هزینه پایین‌تری را صرف می‌کنید.

افزایش سرعت سایت با جداکردن هاست اصلی از هاست فایل

هاست اصلی سایت‌ها شامل داده‌های متعددی است و این امکان وجود دارد که سرعت سایت به‌دلیل وجود این داده‌ها کاهش پیدا کند. اما جدا کردن هاست فایل‌ها از هاست اصلی به‌طور چشمگیری روی افزایش سرعت سایت تاثیر می‌گذارد.

 به این ترتیب کاربران، امکان دانلود فایل‌ها را در مدت زمان کوتاه‌تری خواهند داشت و همین موضوع به افزایش ترافیک سایت نیز کمک خواهد کرد.

خصوصیات سرور مناسب برای هاست دانلود

حال که با علل ضرورت استفاده از هاست دانلود آشنا شدیم، نوبت آن است که خصوصیات یک هاست دانلود مناسب را نیز بشناسیم. به این ترتیب انتخاب از میان گزینه‌های متنوع موجود در بازار ساده‌تر می‌شود. اما یک هاست دانلود ایده‌آل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برخورداری از پهنای باند مناسب

در خصوص پهنای باند، نوع کاربری سایت اهمیت زیادی دارد. به بیان ساده پهنای باند بستگی به حجم دانلود کاربران از هاست دانلود دارد. اگرچه به‌طور معمول پهنای باند هاست دانلود به‌صورت نامحدود ارائه می‌شود، اما در مواردی غیر از این، باید به پهنای آن متناسب با نیازتان توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که محدودیت پهنای باند، در آینده‌ای نه چندان دور سایت شما را به دردسر می‌اندازد. پس بهتر است از همان ابتدا با انتخاب هاست دانلود با حجم نامحدود خیال خود را راحت کنید.

سرور مناسب برای هاست دانلود

امکان دانلود همزمان به‌طور گسترده

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هاست دانلود ایده‌آل، امکان دانلود فایل‌ها به‌صورت همزمان توسط چندین کاربر است. حتماً بارها برای شما هم پیش آمده است که هنگام دانلود یک فایل با قطعی دانلود یا کاهش شدید سرعت دانلود آن مواجه بوده باشید. همه این مشکلات از عدم امکان دانلود به‌طور همزمان ناشی می‌شود.

بنابراین برخورداری از پتانسیل دانلود همزمان نکته مهمی است که باید هنگام انتخاب هاست دانلود به خاطر داشته باشید.

محل سرور میزبانی

از جمله نکاتی که در رابطه با هاست دانلود کمتر بدان توجه می‌شود، لوکشین آن است. همانطور که می‌دانید سرورها در سراسر جهان قرار دارند که از جمله پراستفاده‌ترین آن‌ها می‌توان به کشورهای آلمان، کانادا، آمریکا، فرانسه اشاره کرد. ناگفته نماند که در کشور ما سرور دانلود وجود دارد که با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند.

دلیل این موضوع نیز کاهش 50 درصدی حجم دانلود برای کاربران ایرانی است که از هاست دانلود ایران استفاده می‌کنند.

امکان پشتیبانی از FTP

FTP قابلیتی است که امکان آپلود فایل‌ها بدون نیاز به دسترسی مستقیم به هاست را از طریق نرم افزارهایی به به کاربران می‌دهد. گاهی این امکان وجود دارد که هاست دانلود محدودیت‌هایی برای دانلود از مرورگر برای کاربران در نظر بگیرد. بنابراین توجه داشته باشید که هاست دانلود انتخابی شما امکان ایجاد اکانت FTP را به‌صورت نامحدود در اختیار شما قرار دهد.

نکاتی درباره سرور مناسب برای هاست دانلود که نمی‌دانید!

سرور مناسب برای هاست دانلود

خصوصیات سرور مناسب برای هاست دانلود را بررسی کردیم. اما همچنان چند نکته ساده و در عین حال مهم در خصوص هاست دانلود باقی مانده است که عدم آگاهی از آنها ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.

عدم برخورداری از دیتابیس

خوب است بدانید که هاست دانلود، فاقد دیتابیس است. اما وجود دیتابیس چه اهمیتی دارد؟ دیتابیس به ما کمک می‌کند که سایت همواره در دسترس باشد. با این حال زمانی که کاربران به‌دلیل پرداخت هزینه کمتر، هاست دانلود را انتخاب می‌کنند، این موضوع را در نظر نمی‌گیرند.

عدم بکاپ گیری از هاست دانلود

دومین نکته‌ای که هنگام خرید هاست دانلود باید خاطر داشت، عدم امکان تهیه نسخه پیشتیبان از این هاست است. از آنجا که هاست دانلود حجم بسیار بالایی دارد، تهیه نسخه پشتیبان از آن چندان به‌صرفه نیست. به همین خاطر اگر فایل مهمی را روی هاست دانلود بارگذاری می‌کنید و علاقه‌مند به بکاپ‌گیری از آن هستید، بهتر است استفاده از گزینه‌هایی مانند سرور مجازی یا سرور اختصاصی را در اولویت قرار دهید.

در پایان

برای انتخاب سرور مناسب برای هاست دانلود، باید با کاربرد و ویژگی‌های این هاست آشنا شویم. به‌طور کلی هاست دانلود ایده‌آل باید دارای پهنای باند مناسب باشد و اجازه دانلود به‌طور همزمان را به کاربران بدهد.

از طرفی محل قرارگیری این هاست نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هاست مورد نظر باید امکان پشتیبانی از FTP را داشته باشد. در نهایت بهتر است باورهای غلط در رابطه با هاست دانلود را نیز کنار بگذاریم.

هاست دانلود اگرچه قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد، فاقد دیتابیس بوده و قابلیت بکاپ‌گیری را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. با انتخاب سرور مناسب هاست دانلود، از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید و اجازه دهید که کاربران شما نیز طعم سرعت را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا