سرور

سرور مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید!

با رشد کسب و کارها و روی آوردن آن‌ها به فضای اینترنت نیاز به استفاده بستری امن و کاربردی بیش از پیش احساس می‌شود. سرور مجازی همان بستری است که امکانات لازم برای پیشبرد کسب و کارها را در اختیار افراد قرار می‌دهد. اما چگونه باید سرور مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم.

پیش از هر چیز، بهتر است بدانید سرورها انواع مختلفی دارند که استفاده از هر یک از آنها به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. به همین خاطر است که انتخاب یک سرور مناسب چالش اساسی برای مشاغل است.

ما در مطلب پیش رو هر آنچه باید در رابطه با انتخاب سرور مناسب برای کسب و کارتان بدانید را بیان خواهیم کرد.

سرور مناسب کسب و کار

انتخاب سرور مناسب کسب و کارها به ساده‌ترین شکل ممکن

سرورها به‌عنوان دستگاه‌هایی شناخته می‌شوند که قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها و انجام عملکردهای پیچیده‌تر را دارند. به همین خاطر است که در سراسر دنیا، کسب و کارهای بسیاری به استفاده از این بستر روی آورده‌‌اند. اما برای پیدا کردن سرور مناسب کسب و کارتان باید پیش از هر چیز باید انواع سرورها آشنا شوید.

وب سرور

وب سرور منبعی ایده‌آل برای دستیابی به شبکه‌های جهانی وب از طریق نرم‌افزارهای عمومی است. این نرم‌افزارها اطلاعات ذخیره شده مربوط به یک وب‌سایت اینترنتی را در رایانه شما نشان می‌دهند.

این سرورها اطلاعاتی را برای اینترنت ذخیره می‌کنند که از طریق کد HTTP بازیابی شده باشد. وب سرور یکی از پرکاربردترین انواع سرورهاست و اگر کسب و کاری اینترنتی را اداره می‌کنید، قطعاً به وب سرور نیاز خواهید داشت.

پروکسی سرور

سرورهای پروکسی یک سرور مناسب کسب و کارهای اینترنتی با مشتریان متعدد است. درواقع این سرورها به‌عنوان پلی میان سرور میزبانی و سرور گیرنده عمل می‌کنند. پروکسی سرور اطلاعات را از یک وب سایت به IP رایانه شما انتقال می‌دهد.

این نوع سرور بیشتر برای کسب و کارهایی کاربرد دارد که به امنیت داده‌های کاربران اهمیت می‌دهند. چراکه اطلاعات درخواستی، از منبع به سرور پروکسی منتقل می‌شود. همچنین این سرور به‌منظور افزایش امنیت در برابر حملات اینترنتی به کار می‌رود.

سرور مجازی

همان‌طور که از نام این سرورها پیداست، اطلاعات از طریق فضای مجازی ذخیره شده و به یکدیگر ارتباط داده می‌شوند. این فناوری باید مدیون نرم‌افزاری دانست که هزاران ماشین مجازی را از طریق یک قطعه سخت افزار فیزیکی اجرا می‌کند.

سرور مجازی، سرور مناسب کسب و کارهای نوپاست. چراکه این سرور قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و برای مشاغل با بودجه محدود گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

سرور پروتکل انتقال فایل FTP

از سرورهای FTP برای انتقال فایل‌ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر استفاده می‌شوند. فایل‌های بارگذاری شده از رایانه شما به سرور منتقل خواهند شد. البته عکس این موضوع نیز صادق است، فایل‌ها به کمک این سرور و از طریق رایانه شما نیز قابل استخراج هستند.

همچنین از این سرو به‌عنوان روشی ایمن برای انتقال داده‌های یک رایانه به رایانه دیگر استفاده می‌شود.

سرور برنامه‌ها

این سرورها از طریق اتصال مجازی، کاربران را به نرم‌افزارهای اپلیکیشن ارتباط می‌دهند. درواقع این سرورها به کاربران اجازه می‌دهد که برای دور زدن محدودیت‌های سخت افزاری خود، از بستری ایمن استفاده کنند.

اپ سرور، سرور مناسب کسب و کارهایی است که با برنامه‌ریزی برای اپلیکیشن‌های مختلف سروکار دارند. به کمک این سرور، حجم زیادی از داده‌ها به‌طور همزمان برای کاربران قابل نمایش است.

دیتا سرور

یکی از سرورهای مناسب کسب و کارهای سازمانی و شرکت‌ها دیتا سرور به حساب می‌آید. این سرورها به‌عنوان پایگاه‌های ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ کاربرد دارند. امکان اجرای چندین برنامه و رفع نیازهای سازمان‌ها از دیگر ویژگی‌های این سرور شناخته می‌شود.

Mail سرور

سرور مناسب کسب و کار

Mail سرور، پیام‌ها را از طریق بسترهای سرویس ایمیل برای مشتریان ذخیره کرده و این پیام‌ها را به آن‌ها تحویل می‌دهد. از آنجا که میل سرورها برای اتصال مدوام به شبکه‌ها طراحی شده‌اند، کاربران این امکان را دارند که بدون کوچکترین دردسری به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشند.

سرور سیستم نام دامنه DNS

سرور DNS داده‌های مربوط به جستجو را از کاربر گرفته و به آدرس درخواستی گیرنده ارسال می‌کنند. این سرورها نام دامنه کامپیوترها را به آدرس IP کامپیوتر تبدیل می‌کنند.

سرور مانیتورینگ و مدیریت

سرورهای مانیتورینگ قابلیت‌های متنوعی دارند. این سرورها تراکنش‌های دیجیتالی را ثبت و پیگیری کرده و درخواست‌های کاربران را دریافت می‌کنند. این سرور امکان نظارت دقیق بر عملکرد کاربران را می‌دهد.

به این ترتیب هر گونه مشکل در سیستم به راحتی شناسایی شده و اقدامات لازم برای رفع آن صورت خواهد گرفت. سرور مانیتورینگ، سرور مناسب کسب و کارهایی است که عملکرد افراد باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نکات مهم برای انتخاب سرور مناسب کسب و کار شما

حال که با انواع سرورها و عملکرد هر یک به‌طور جداگانه شدید، نوبت آن است که نکات نهایی برای انتخاب مناسب‌ترین سرور را نیز بدانید. بنابراین ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • زمانی که سرور متناسب با کسب و کارتان را پیدا کردید، نوبت به انتخاب مشخصات فنی آن می‌رسد. به این ترتیب پردازنده، حافظه و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را مشخص کنید؛
  • هنگام خرید سرور، در رابطه با امکان ارتقای آن اطمینان حاصل کنید. چراکه با پیشرفت کسب و کارتان قطعاً نیاز به امکانات و قابلیت‌های متنوع‌تر خواهید داشت؛
  • سرور مورد نظر خود را از محلی معتبر خریداری کنید و حتماً از مشاوران برای اطمینان در رابطه با انتخاب خود کمک بخواهید.

با توجه به نکات فوق مناسب‌ترین سرور را برای پیشرفت کسب و کارتان انتخاب کنید.

نتیجه گیری

این روزها استفاده از سرورها به‌دلیل گسترش استفاده از بستر اینترنت، با استقبال خوبی مواجه شده است. سرورها دستگاه‌های کاربردی هستند که امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

ما سعی بر آن داشتیم که با معرفی انواع سرورها و پرداختن به کاربرد آنها، شما را برای انتخاب مناسب‌ترین سرور برای کسب و کارتان راهنمایی کنیم. در نهایت نوبت شماست که سروری ایده‌آل متناسب با نیازهای کسب و کارتان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا